Ο Lando Norris έκανε τον καλύτερο χρόνο στα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά του 2025, που όμως δεν έδωσαν ιδιαίτερα σαφείς εικόνες ελέω διακοπών.
Με εξαιρετικές καιρικές συνθήκες, παρά πρότερες ανησυχίες για βροχή νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα, ξεκίνησε η φετινή σεζόν. Αναμενόμενα, όλο το grid βρέθηκε στην πίστα μέσα σε λίγα λεπτά για μια πρώτη εικόνα των τελικών μονοθεσίων και το βάπτισμα του πυρός για τους πολλούς πρωτοεμφανιζόμενους οδηγούς. Με τα μεσαία ελαστικά να είναι η επιλογή των αρχικών πειραματισμών στα πρώτα 15 λεπτά, ο Charles Leclerc έκανε τον πρώτο γρήγορο χρόνο στο 1:17.880. Στο ίδιο διάστημα είδαμε και αρκετές μικροεξόδους καθώς αναμενόμενα οι περισσότεροι αναζητούσαν τα όρια και την προσαρμογή στα νέα πλαίσια, ενώ δεν έλειψαν και οι πιο αγχωτικές στιγμές, με αμφότερες τις Red Bull να φλερτάρουν με τον τοίχο. Η κόκκινη σημαία που τελικά είδαμε ωστόσο, μετά και από την απόσυρση της πλειοψηφίας στα box, ήταν πιο γενικής φύσεως και αφορούσε στον καθαρισμό της πίστας από το χαλίκι, που είχε αρχίσει να φτάνει σε απαγορευτικά για τους υπεύθυνους επίπεδα στο οδόστρωμα.
Στην επαναφορά «κούμπωσαν» τα πρώτα σετ μαλακών ελαστικών και ο Max Verstappen τέθηκε προσωρινά επικεφαλής πριν ο Carlos Sainz, με 1:17.401, επαναφέρει τις συζητήσεις και τις εικασίες για τις δυνατότητες της Williams που είχαν ξεκινήσει στο Μπαχρέιν, ανεβαίνοντας στην κορυφή των χρόνων με τον Leclerc ελάχιστα χιλιοστά πίσω του. Ένα γρήγορο πέρασμα ήταν το μόνο που μπόρεσαν οι περισσότεροι οδηγοί πάντως και μερικοί δεν κατάφεραν καν αυτό πριν προκύψει νέα και μακρύτερη διακοπή. Αιτία αυτήν τη φορά ήταν συμβάν εντός της πίστας, με τον Oliver Bearman να χάνει τον έλεγχο της Haas στη στροφή 10 και να προσκρούει αρκετά απότομα στις μπαριέρες, σε ένα όχι ακριβώς ιδανικό ξεκίνημα της πρώτης του πλήρους χρονιάς στη Formula 1.
Μόνο 11 λεπτά έμεναν στο ρολόι όταν η διαδικασία ξεκίνησε εκ νέου, προκαλώντας μια μικρή φρενίτιδα καθώς οι ομάδες επιχείρησαν να πάρουν τουλάχιστον λίγα δεδομένα από την πολύ μειωμένη διάρκεια. Εκεί ο Norris, αφότου έχασε την πρώτη του προσπάθεια εξαιτίας της… ξαφνικής εμφάνισης του Yuki Tsunoda μπροστά του και δεν κατάφερε να στη δεύτερη να φτάσει τους Sainz και Leclerc, σημείωσε τελικά την ταχύτερη επίδοση με 1:17.252. Στην άλλη McLaren, ο Oscar Piastri δεν κατάφερε κάτι ανάλογο και έμεινε τελικά πίσω από τη Williams και τη Ferrari, με τον Verstappen να κλείνει την πρώτη πεντάδα με 1:17.696.
Σε απόσταση αναπνοής ο Alex Albon που έδειξε να επιβεβαιώνει τη δυναμική της νέας Williams μπροστά από τον George Russell, που ήταν έβδομος στην πρώτη Mercedes, πίσω από τέσσερις από τους πελάτες της ομάδας. Στη δεκάδα πρόλαβαν να «τρυπώσουν» οι δύο Aston Martin με πρώτο τον Fernando Alonso, έχοντας ανάμεσά τους τον Isack Hadjar που έμεινε μακριά από κακοτοπιές. Οι Lewis Hamilton, Andrea Kimi Antonelli και Liam Lawson ήταν στη 12η, 14η και 16η θέση αντίστοιχα, μην έχοντας προλάβει να κάνουν πολλά με τον περιορισμένο τους χρόνο και μένοντας μακριά από τους ομοστάβλους τους.
"Αν τα βίντεο δεν έχουν φορτωθεί, κάντε ανανέωση της Σελίδας"
Ο Charles Leclerc σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της δεύτερης περιόδου ελεύθερων δοκιμαστικών στη Μελβούρνη, αλλά οι McLaren δεν είναι μακριά.
Όπως και στην πρώτη διαδικασία νωρίτερα σήμερα, τα μεσαία ήταν η επιλογή των περισσότερων οδηγών και οι ομάδες σίγουρα θα ήθελαν παραπάνω χιλιόμετρα με τη γόμα που μάλλον θα σηκώσει το μεγαλύτερο βάρος στον αγώνα, ιδίως ύστερα από τον πολύ χαμένο χρόνο από τις κόκκινες σημαίες. Εξαίρεση εδώ η Mercedes, όπου και οι δύο οδηγοί έβαλαν τα σκληρά, προκαλώντας μερικές εύλογες απορίες καθώς το ελαστικό δεν αναμένεται να χρησιμοποιηθεί. Ο George Russell πάντως έκανε με αυτά προσωρινά τον ταχύτερο χρόνο πριν ο Carlos Sainz επαναλάβει τους ηρωισμούς του FP1 και τεθεί επικεφαλής με 1:17.302, λίγο ταχύτερος από τον καλύτερο χρόνο του στην προηγούμενη διαδικασία και ακριβώς ένα χιλιοστό μπροστά από τη Mercedes.
Κόκκινη σημαία δεν προέκυψε αυτήν τη φορά για λόγους καθαριότητας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπήρξαν στιγμές άγχους. To chicane που έβαλε πρόωρο τέλος στα δοκιμαστικά του Oliver Bearman (ο οποίος παρέμεινε στα pits για το FP2, με τη Haas να δουλεύει πυρετωδώς πάνω στο μονοθέσιο) απείλησε και τους πιο έμπειρους, με τον Lando Norris να μένει οριακά εντός πίστας σε πέρασμά του και τον Nico Hulkenberg να κάνει εξόρμηση στα χαλίκια αλλά να αποφεύγει τα χειρότερα.
Μετά από 15 με 20 λεπτά, το grid άρχισε να κατευθύνεται στα pits για ελέγχους και νέα ελαστικά. Τελευταίες έμειναν οι Ferrari που επέλεξαν να μείνουν έξω λίγο παραπάνω, ενδεχομένως για να χρησιμοποιήσουν την πίστα ελεύθερα. Έχοντας ανοιχτό χώρο μπροστά τους, οι Leclerc και Lewis Hamilton κατέβασαν αρκετά τα χρονόμετρα, με τον Μονεγάσκο να γίνεται ο πρώτος που έσπασε το φράγμα του 1:17, σταματώντας στο 1:16.794. Ο Hamilton υπερσκέλισε επίσης το χρόνο του Sainz, αλλά ήταν τέσσερα δέκατα πιο αργός από το νέο του ομόσταβλο.
Τα μονοθέσια δεν άργησαν να επιστρέψουν, «φορώντας» αυτήν τη φορά κατά κύριο λόγο τα μαλακά ελαστικά και ξεκινώντας προσομοιώσεις κατακτηρίων. Οι χρόνοι αναμενόμενα δεν άργησαν να πέσουν, με τον Yuki Tsunoda να είναι ο πρώτος που ξεπέρασε την επίδοση του Leclerc με τα μεσαία και τον Lando Norris να ακολουθεί. Ο Hamilton δεν έκανε το ίδιο, μένοντας 63 χιλιοστά μακριά από την πρότερη χρονομέτρηση της άλλης Ferrari, πριν ο Leclerc αναλάβει ο ίδιος δράση και κυνηγήσει ξανά το ρολόι με 1:16.439. Ο Oscar Piastri στην πέμπτη θέση ήταν ο μόνος άλλος που έκανε χρόνο κάτω από το 1:17, αφήνοντας έκτο τον Isack Hadjar, που κάθε άλλο παρά αργός φάνηκε πάντως, με την RB γενικά να προκαλεί ένα ανασήκωμα των φρυδιών με τις υψηλές της θέσεις και αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο χαμηλού φορτίου καυσίμου.
Ακόμα περισσότερο επειδή και οι δύο οδηγοί της ήταν μπροστά από τον Max Verstappen, που από την έβδομη θέση δεν έδειξε να διαψεύδει όσους προέβλεπαν δύσκολο ξεκίνημα στο 2025 για τη Red Bull μετά το Μπαχρέιν. Ακόμα πιο ζοφερά έκανε τα πράγματα ο Liam Lawson, που όχι μόνο ήταν έξι δέκατα πίσω από τον ομόσταβλό του και «εξαφανισμένος» στη 17η θέση, αλλά έδειξε επίσης να δυσκολεύεται πολύ στις προσομοιώσεις αγώνα, παλεύοντας να κρατήσει σταθερό το μονοθέσιο και κάνοντας ανησυχητικά αργούς γύρους, ενώ και ο Verstappen από την πλευρά του πέρασε στη συνέχεια αρκετή ώρα στα pits αντί για την πίστα, με τους μηχανικούς να δουλεύουν πάνω στις ρυθμίσεις της RB21.
Τα μεσαία, και στην περίπτωση της Mercedes τα σκληρά, επανήλθαν για το τελευταίο εικοσάλεπτο και ο κορυφαίος χρόνος του Leclerc δεν απειλήθηκε. Ο Piastri ήταν ο μόνος που βελτίωσε με τα μαλακά, ανεβαίνοντας δεύτερος, αλλά οι προσομοιώσεις αγώνα πήραν σύντομα προτεραιότητα και οι οδηγοί επιδόθηκαν σε πιο προσεκτικές και μακροπρόθεσμες προσπάθειες. Αυτό σήμαινε ότι τελικά οι δύο Williams βρέθηκαν οριακά εκτός δεκάδας στη 11η και 12η θέση με ακριβώς τον ίδιο χρόνο, 20 χιλιοστά πίσω από τον Russell, αν και το γεγονός ότι δύο RB και μία Sauber, αυτή του Hulkenberg, ήταν μπροστά τους μάλλον δίνει περισσότερες ελπίδες παρά αφαιρεί ενθουσιασμό από το Grove. Σίγουρα πολύ λιγότερο ανήσυχοι από τη Red Bull, αλλά και από τη Mercedes, με τον Andrea Kimi Antonelli να είναι ξανά ανώνυμος, τόσο σε απόλυτους χρόνους όσο και σε προσομοιώσεις αγώνα, αν και για αμφότερα τα ασημένια βέλη παραμένουν τα ερωτηματικά όσον αφορά τη χρήση της σκληρής γόμας.
Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για ελεύθερα δοκιμαστικά και τα συμπεράσματα είναι κάθε άλλο παρά αξιόπιστα. Σε μια σαφώς πιο ενδεικτική των περιστάσεων διαδικασία ωστόσο, μετά και τα προβλήματα που προέκυψαν στο FP1, ο αγώνας δείχνει να τείνει προς υπόθεση Ferrari και McLaren. Έχουμε ωστόσο άλλη μια περίοδο ελεύθερων δοκιμαστικών αύριο πριν οι μάσκες πέσουν εντελώς για τις κατατακτήριες και η πρόβλεψη βροχής για την Κυριακή παραμένει, οπότε το να αρχίσει να μαντεύει κάποιος από τώρα δεν είναι ασφαλές.
"Αν τα βίντεο δεν έχουν φορτωθεί, κάντε ανανέωση της Σελίδας"
ΠΗΓΗ: f1fan.gr
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια